känner behov av att konsumera!

Dock är behovet av att konsumera inte riktigt lägligt, lever för tillfället på en graviditetespenning på 13000 kr i månaden, och rikare kommer jag absolut inte att bli sedan när föräldrapenningen träder i kraft.

Igår var jag och fikade med Tobias på NK, vi gick ner till heminredningen efter fikat och strosade runt, jag runt le creuset hyllan och Tobias på skärbrädor med halkskydd. Han är prylbög så att det skriker om det.

Svar nej jag skulle aldrig betala 300 spänn för två skärbrädor i plast med halkskydd, mina 2 för 10 spänn från ikea dugen alldeles utmärkt. Jag erkände också både för honom och mig själv att jag är väldigt dålig på skärbrädor, ibland glömmer jag vilken skärbräda som var kycklingbrädan och ngn lökbräda har aldrig funnits i vårt hem.

Försöker intala mig själv att nu när jag skall bli mamma och göra söndagsstekar så behöver jag verkligen en gryta för 1500-2000kr kanske i lila eller grönt. Eller egentligen i vilken färg som, alla e snygga att dö för. När jag endå är på gång skulle det vara roligt med små gjutjärnsformar oxå... kanske 4-6 st ifall vi har bjudning nångång, dessa får gärna vara i olika färger.


Bilder tagna från www.royaldesign.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0